SZÁNTÓD

  • user warning: Table './frumenta_bh/cache_filter' is marked as crashed and should be repaired query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM cache_filter WHERE cid = '2:f394b1fb72b4582bb82965890f037983' in /chroot/home/frumenta/balatonihajok.hu/html/includes/cache.inc on line 27.
  • user warning: Table './frumenta_bh/cache_filter' is marked as crashed and should be repaired query: UPDATE cache_filter SET data = '<p>Eredeti neve: GULAK ARTYEMOVSZKIJ. A Balatoni Hajózási Rt. 200x-ben vásárolta. 2003-ban közúton került a Dunáról a Balatonra. A hajó első balatoni ünnepélyes átadása 2004. május 21-én volt a révfülöpi kikötőben.</p>\n<p>2006 év végén, és 2007. első félévében teljesen átalakították. A régi orosz harckocsi motorok helyett Cummins motorokat kapott TwinDisc irányváltóval. A belső terket teljesen felújították, mindenhova új burkolatok kerültek, új sötétített ablakok lettek beépítve. A gépészet és a teljes elektromos rendszer is cserélve lett. A hajó törzsében középen kialakításra került egy büfé és egy kisebb utastér. A kormányállás is átalakult, egyszemélyes hajóvezetésre lett átalakítva, bár radarberendezés és GPS nem lett beépítve. A kormány vezérlése Radio Holland Sigma 550 autopilottal lehetséges. Az átépítés után 2007. július 7-én állt először menetrendi forgalomba.</p>\n<h2>A hajó Balatonra szállítása</h2>\n<p>A közúti szállításra a Balaton tartósan alacsony vízállása miatt volt szükség, mivel a Sió akkor nem volt hajózható. A szállítás több napig tartott kisebb balesetekkel, és általában éjszaka történt. </p>\n<p><a href=\"http://www.balatonihajok.hu/album/index.php?/category/korkep-20031116-hajoszallitas\">>>> A szállítás és vízretétel képei a képgalériában</a></p>\n<p>A képekhez szöveges beszámoló:<br />\n2003. november 16-án éjjel 3 órakor érkezett meg a hajó Siófok-Kilitire - ködös időben. Itt át kellett vergődnie egy igen szűkre szabott körforgalmon. A következő probléma az autópálya keresztezés volt, ugyanis az autópálya van felül és a 65-ös út van alul. A híd alatt nem fért el a hajó, így az autópályára (Budapest felé) fel kellett vinni, Budapest felé kellett tolni kb. 2 km-t, ott lehetett csak áttolni a másik oldalra (Zamárdi felé). Így ki lehett kerülni az alacsony hidat. A művelet kb. 40 percig tartott, a megfelelő oldal addig le volt zázva. Siófok egyik nagy kereszteződésnél a közlekedési lámpa jelentett akadályt, de szerencsére meg lehetett emelni. Aztán jött a vasúti átjáró. Itt a MÁV-val egyeztetve a 25.000V-os felsővezetéket áramtalanítani kellett és meg kellett emelni. Ez a művelet tovább tartott, mivel a biztonság miatt a szokásos feszültségmentesítési rendet be kellettt tartani. A felsővezeték megemelését egy vasúti sínen guruló üzemi jármű végezte el. A vasút után a kikötőig rengeteg kinyúló faág volt, de túl nagy problémát nem okoztak. A vasúti átjáró után történt egy kisebb baleset, mert a sorompó után éles törés volt az útban, amit a tariler-rel nem lehetett bevenni, így ki kellett egyenesíteni a kanyart. A trailer kerekei dupla kerekek és egy-két hátsó kerékpár közé becsúszott a beton útpadka, és letolta a gumikat a felniről, azaz néhány kerék defektes lett. Egy kis munkával végül is ki lehetett szabadítani a beszorult kerekeket. A hátsó üzemi kikötő nyugati oldalán a vitorláskiemelő részen a kikötő kapuját ki kellett bontani, de még így is majdnem oda lett az őrbódé, nem túl nagy távolság volt a fal és a hajócsavar között. A hajó 6:40-kor ért ide, utána már csak a vízre emelésre várt. A vízretétel aznap 10 órakor történt. A BHRT-nél üzemképes hajó már nem volt, így kézzel kellett áthúzni a túloldali kikötőhelyre.</p>\n<p><br /><br />\n<hr /><br /></p>\n<h3>Újságcikkek a tolnamémedi balesetről</h3>\n<h4>Hajó ütközött a vegyesboltnak, 2003. november 10. 11:09 [Havaria]</h4>\n<p>Egy trélerrel szállított hajó rohant bele egy vegyesboltba Tolnanémediben. Vasárnap este állt meg egy Tolna megyei benzinkútnál az a férfi, aki egy hajót szállított a járművéhez kapcsolt szerelvényen. A hajó tulajdonosa leakasztotta a trélert a vontató járműről, hogy könnyebben tudjon tankolni, ám nem fékezte be rendesen. A tréler a hajóval együtt megindult, kitört egy tűzcsapot, majd belerohant egy vegyesboltba. A balesetben személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős. Az önállósult szállítóeszköz és a vízi jármű kivontatása még most is folyik.</p>\n<h4>Egyelőre nem tudják kiszabadítani a hajót a vegyesboltból, 2003. november 10. 16:54 [Havaria]</h4>\n<p>Még mindig várják azt a darut, amellyel egy vegyesboltból akarják kiszabadítani a hétvégén belerohant utasszállító hajót Tolnanémediben. A speciális darut Budapestről várják a Tolna megyei településre, a trélerével együtt elszabadult hajó műszaki mentéséhez. A 40 méteres hajót vasárnap késő este egy teherautó szállította Dunaújvárosból a Balaton felé. A 61-es főúton, Tolnanémedi belterületén azonban a tehergépkocsi sofőrje tankolni akart, emiatt leakasztotta a pótkocsiját. Mivel a sofőr nem fékezte be rendesen a pótkocsit, az a rajta lévő hajóval együtt elszabadult, és egy útmenti kisboltba hajtott. A balesetben - feltehetőleg a késői időpontnak köszönhetően - senki nem sérült meg, az anyagi kár azonban több millió forintra tehető.</p>\n<h4>Vegyesboltnak ütközött egy hajó, 2003. november 10. 17:09 [MTI]</h4>\n<p>Egy kétszáz személyes, 85 tonnás, 40 méter hosszú személyszállító hajó ütközött egy tolnanémedi vegyesboltnak, mert rosszul rögzítették a vízi járművet szállító trélert. Sérülés nem történt, de a kár több millió forint.<br />\nA hajót a Balatoni Hajózási Rt. vásárolta egy ukrán cégtől, s a Dnyeperen, majd a Dunán úsztatva a dunaújvárosi kikötőből szállították volna tovább közúton Siófokra - mondta Kustra József, a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság vezetője. A szállítók vasárnap este megálltak, és lecsatolták a trélert a 61-as számú főúton, Tolnanémediben, mert tankolni szándékoztak a vontató járművel. A szerelvényt azonban rosszul rögzítették, s a tréler - rajta a hajóval - az enyhe lejtőn megindulva áttért a másik forgalmi sávba, majd egy faházban üzemelő vegyesboltba rohant.<br />\nSzemélyi sérülés nem történt, ami csak annak köszönhető, hogy a baleset a késő esti órákban történt. A rendőrség közlése szerint hamarosan megérkezik Budapestről az a speciális daru, amelynek segítségével ki tudják emelni a hajót. Az anyagi kár több millió forint.</p>\n<h4>Kiemelték a hajót a vegyesboltból, 2003. november 11. 12:21 [MTI]</h4>\n<p>Leemelték a megsérült trélerről hétfőn éjszaka azt a kétszáz személyes, 85 tonnás személyszállító hajót, amely vasárnap este a rossz rögzítés miatt egy vegyesboltnak ütközött Tolnanémediben - tájékoztatta az MTI-t a rendőrség sajtóreferense.<br />\nA Siófokról hozott speciális daruval együtt a hajó most bakokra állítva várakozik az út mentén, hogy a nap folyamán egy megfelelő trélerrel elszállítsák - közölte Daubner Gabriella.<br />\nA rendőrség tájékoztatása szerint az Ukrajnából vásárolt hajót a Dunaújvárosi kikötőben vette át a Balatoni Hajózási Rt., hogy a 61-es főúton Siófokra szállítsák. Tolnanémediben azonban megálltak, lecsatolták a trélert, hogy a vontató járművet megtankolják. A sofőr azonban nem fékezte le megfelelően a rakományt, ami az enyhe lejtőn megindult, és egy vegyesboltban kötött ki.<br />\nSzemélyi sérülés nem történt, az anyagi kár több millió forint.</p>\n', created = 1606699635, expire = 1606786035, headers = '', serialized = 0 WHERE cid = '2:f394b1fb72b4582bb82965890f037983' in /chroot/home/frumenta/balatonihajok.hu/html/includes/cache.inc on line 112.
Adatbázis adatok
Üzemben van: 
Igen
Hajótípus: 
Személyhajó
SZÁNTÓD motoros személyhajó

Eredeti neve: GULAK ARTYEMOVSZKIJ. A Balatoni Hajózási Rt. 200x-ben vásárolta. 2003-ban közúton került a Dunáról a Balatonra. A hajó első balatoni ünnepélyes átadása 2004. május 21-én volt a révfülöpi kikötőben.

2006 év végén, és 2007. első félévében teljesen átalakították. A régi orosz harckocsi motorok helyett Cummins motorokat kapott TwinDisc irányváltóval. A belső terket teljesen felújították, mindenhova új burkolatok kerültek, új sötétített ablakok lettek beépítve. A gépészet és a teljes elektromos rendszer is cserélve lett. A hajó törzsében középen kialakításra került egy büfé és egy kisebb utastér. A kormányállás is átalakult, egyszemélyes hajóvezetésre lett átalakítva, bár radarberendezés és GPS nem lett beépítve. A kormány vezérlése Radio Holland Sigma 550 autopilottal lehetséges. Az átépítés után 2007. július 7-én állt először menetrendi forgalomba.

A hajó Balatonra szállítása

A közúti szállításra a Balaton tartósan alacsony vízállása miatt volt szükség, mivel a Sió akkor nem volt hajózható. A szállítás több napig tartott kisebb balesetekkel, és általában éjszaka történt.

>>> A szállítás és vízretétel képei a képgalériában

A képekhez szöveges beszámoló:
2003. november 16-án éjjel 3 órakor érkezett meg a hajó Siófok-Kilitire - ködös időben. Itt át kellett vergődnie egy igen szűkre szabott körforgalmon. A következő probléma az autópálya keresztezés volt, ugyanis az autópálya van felül és a 65-ös út van alul. A híd alatt nem fért el a hajó, így az autópályára (Budapest felé) fel kellett vinni, Budapest felé kellett tolni kb. 2 km-t, ott lehetett csak áttolni a másik oldalra (Zamárdi felé). Így ki lehett kerülni az alacsony hidat. A művelet kb. 40 percig tartott, a megfelelő oldal addig le volt zázva. Siófok egyik nagy kereszteződésnél a közlekedési lámpa jelentett akadályt, de szerencsére meg lehetett emelni. Aztán jött a vasúti átjáró. Itt a MÁV-val egyeztetve a 25.000V-os felsővezetéket áramtalanítani kellett és meg kellett emelni. Ez a művelet tovább tartott, mivel a biztonság miatt a szokásos feszültségmentesítési rendet be kellettt tartani. A felsővezeték megemelését egy vasúti sínen guruló üzemi jármű végezte el. A vasút után a kikötőig rengeteg kinyúló faág volt, de túl nagy problémát nem okoztak. A vasúti átjáró után történt egy kisebb baleset, mert a sorompó után éles törés volt az útban, amit a tariler-rel nem lehetett bevenni, így ki kellett egyenesíteni a kanyart. A trailer kerekei dupla kerekek és egy-két hátsó kerékpár közé becsúszott a beton útpadka, és letolta a gumikat a felniről, azaz néhány kerék defektes lett. Egy kis munkával végül is ki lehetett szabadítani a beszorult kerekeket. A hátsó üzemi kikötő nyugati oldalán a vitorláskiemelő részen a kikötő kapuját ki kellett bontani, de még így is majdnem oda lett az őrbódé, nem túl nagy távolság volt a fal és a hajócsavar között. A hajó 6:40-kor ért ide, utána már csak a vízre emelésre várt. A vízretétel aznap 10 órakor történt. A BHRT-nél üzemképes hajó már nem volt, így kézzel kellett áthúzni a túloldali kikötőhelyre.





Újságcikkek a tolnamémedi balesetről

Hajó ütközött a vegyesboltnak, 2003. november 10. 11:09 [Havaria]

Egy trélerrel szállított hajó rohant bele egy vegyesboltba Tolnanémediben. Vasárnap este állt meg egy Tolna megyei benzinkútnál az a férfi, aki egy hajót szállított a járművéhez kapcsolt szerelvényen. A hajó tulajdonosa leakasztotta a trélert a vontató járműről, hogy könnyebben tudjon tankolni, ám nem fékezte be rendesen. A tréler a hajóval együtt megindult, kitört egy tűzcsapot, majd belerohant egy vegyesboltba. A balesetben személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár jelentős. Az önállósult szállítóeszköz és a vízi jármű kivontatása még most is folyik.

Egyelőre nem tudják kiszabadítani a hajót a vegyesboltból, 2003. november 10. 16:54 [Havaria]

Még mindig várják azt a darut, amellyel egy vegyesboltból akarják kiszabadítani a hétvégén belerohant utasszállító hajót Tolnanémediben. A speciális darut Budapestről várják a Tolna megyei településre, a trélerével együtt elszabadult hajó műszaki mentéséhez. A 40 méteres hajót vasárnap késő este egy teherautó szállította Dunaújvárosból a Balaton felé. A 61-es főúton, Tolnanémedi belterületén azonban a tehergépkocsi sofőrje tankolni akart, emiatt leakasztotta a pótkocsiját. Mivel a sofőr nem fékezte be rendesen a pótkocsit, az a rajta lévő hajóval együtt elszabadult, és egy útmenti kisboltba hajtott. A balesetben - feltehetőleg a késői időpontnak köszönhetően - senki nem sérült meg, az anyagi kár azonban több millió forintra tehető.

Vegyesboltnak ütközött egy hajó, 2003. november 10. 17:09 [MTI]

Egy kétszáz személyes, 85 tonnás, 40 méter hosszú személyszállító hajó ütközött egy tolnanémedi vegyesboltnak, mert rosszul rögzítették a vízi járművet szállító trélert. Sérülés nem történt, de a kár több millió forint.
A hajót a Balatoni Hajózási Rt. vásárolta egy ukrán cégtől, s a Dnyeperen, majd a Dunán úsztatva a dunaújvárosi kikötőből szállították volna tovább közúton Siófokra - mondta Kustra József, a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság vezetője. A szállítók vasárnap este megálltak, és lecsatolták a trélert a 61-as számú főúton, Tolnanémediben, mert tankolni szándékoztak a vontató járművel. A szerelvényt azonban rosszul rögzítették, s a tréler - rajta a hajóval - az enyhe lejtőn megindulva áttért a másik forgalmi sávba, majd egy faházban üzemelő vegyesboltba rohant.
Személyi sérülés nem történt, ami csak annak köszönhető, hogy a baleset a késő esti órákban történt. A rendőrség közlése szerint hamarosan megérkezik Budapestről az a speciális daru, amelynek segítségével ki tudják emelni a hajót. Az anyagi kár több millió forint.

Kiemelték a hajót a vegyesboltból, 2003. november 11. 12:21 [MTI]

Leemelték a megsérült trélerről hétfőn éjszaka azt a kétszáz személyes, 85 tonnás személyszállító hajót, amely vasárnap este a rossz rögzítés miatt egy vegyesboltnak ütközött Tolnanémediben - tájékoztatta az MTI-t a rendőrség sajtóreferense.
A Siófokról hozott speciális daruval együtt a hajó most bakokra állítva várakozik az út mentén, hogy a nap folyamán egy megfelelő trélerrel elszállítsák - közölte Daubner Gabriella.
A rendőrség tájékoztatása szerint az Ukrajnából vásárolt hajót a Dunaújvárosi kikötőben vette át a Balatoni Hajózási Rt., hogy a 61-es főúton Siófokra szállítsák. Tolnanémediben azonban megálltak, lecsatolták a trélert, hogy a vontató járművet megtankolják. A sofőr azonban nem fékezte le megfelelően a rakományt, ami az enyhe lejtőn megindult, és egy vegyesboltban kötött ki.
Személyi sérülés nem történt, az anyagi kár több millió forint.