FÜRED

Adatbázis adatok
Üzemben van: 
Igen
Hajótípus: 
Személyhajó
FÜRED motoros katamarán személyhajó

Ez a 3. katamarán típusú hajó a Balatonon. A hajótest alakja jobban tervezett, mint a "Badacsony" és "Siófok" katamaránnál. 1981-ben állt először üzembe. A hajó hossza 35,6 m, szélessége 10,2 m, utasbefogadó képessége 600 fő.

A hajón lévő tábla: MHRT Füred ms. Építette a MAHART hajójavító üzemigazgatóság újpeti üzeme 1980-ban. Gyártási szám: 3. Építésében közreműködtek a MHRT balatoni üzemigazgatóság dolgozói. Siófok, 1980.

A hajó kívülről

A hajón az utóbbi időben remlámfeliratok váltogatják egymást, ez minden évben más megjelenést ad a hajónak. 2004-ben lila színű Djuice felirat, 2003-ben zöld alapszínű Pannon Praktikum, 2002-ben narancssárga alapszínű Pannon Praktikum felirat volt a hajóra festve.

A hajó belülről

A hajó a felső szinten egy kisebb nyitott és egy kisebb zárt utastérrel, az alsó szinten pedig egy tágas légkondícionált zárt utastérrel rendelkezik. A hajón farán a felső szinten a gépház feletti tágas terület nem lett utastérnek kialakítva, a személyzeti kabinok is itt találhatóak. Mindkét szinten a zárt utasterkben található büfé. Az alsó és felső utastér között a közlekés egy kb. 3 méter széles lépcsőn lehetséges. Az alsó szinten személyzeti fürdő és a rendezvények kiszolgálására alkalmas nagy területű konyha található még. A felső utastér feletti szinten helyezkedik el a rendkívül tágas kormányállás, itt utastér jellegű rész nincs.

Gépház, műszaki adatok

A hajótestben hátul mindkét oldalon a fartól a középig raktár található, ahol a szivattyúk is helyet kaptak. A két törzs első részeiben az üzemanyag, fekália és ivóvíz tartály található. Az orrtében egyik oldalon a horgonylánc kamra, másik oldalon a parti transzformátor található. A gépház az alsó utastérrel egyszintben helyezkedik el a hajó farában. Megközelítése az utasbeszállók mellett lehetséges a hajó mindkét oldalán. A gépházban összesen négy darab dieselmotor található. A hajó farában a Z-hajtóművek felett a jobb és a bal törzsben találhatóak a főgépek. Kicsit előrébb a főgépek előtt pedig bal oldalon a fő, jobb oldalon a tartalék segédüzem található. A Rába típusú főgépek teljesítménye: 2 x 295 kW. A gépház középvonalában a az első falon található az elektromos kapcsolótábla.

Füred a sólyán

2003. novemberében a hajó ki lett sólyázva és teljes fenéklemez cserét hajtottak rajta végre. 2004. június 4-én került ismét vízre.