Múzeum


MAHART egyenruha-szabályzata 1968-ból

01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 (szkennelt TIF képek)

A balatoni hajózás évfordulóira kiadott emlékérmek

erem-bhrt140.jpg
140 éves
erem-bhrt150a.jpg
150 éves (1)
erem-bhrt150b.jpg
150 éves (2)

Kelén gőzgépe

Kiállítva: a Balatoni Hajózási Rt. siófoki telepén.
A táblán ez áll: KELÉN. Balatoni utasszállító gőzhajó V elrendezésű compound gőzgépe. Épült a Magyar Leszámítoló és Pénzváltó Bank Schöniehen és Hartmann Féle Egyesült Hajó-, Gép- és Kazán Gyárában 1890-ben. A gép teljesítménye: 116,8 kW (160 LE). A hajó a Schönniehen-Hartman Hajógyárban épült 1891-ben. Többszöri átépítés után jelenleg is közlekedik. Befogadóképessége 250 utas.

muz-kelen-p7031537.jpg muz-kelen-p7031544.jpg muz-kelen-p7031542.jpg muz-kelen-p7031543.jpg

Csongor régi dízelmotorja

Kiállítva: a Balatoni Hajózási Rt. siófoki telepén.
A táblán ez áll: CSONGOR. Balatoni utasszállító motorhajó 3 hengeres, 4 ütemű kompresszor nélküli dízelmotorja. Teljesítménye: 76,65 kW (105 LE). A motor épült a Láng Gépgyárban 1927-ben. A hajó az IBUSZ Balatonfüredi Jachtépító üzemében épült 1927-ben. Befogadóképessége 100 utas.

muz-csongor-p7031540.jpg muz-csongor-p7031538.jpg muz-csongor-p7031539.jpg muz-csongor-p7031541.jpg

Badacsony motoros, 1980-as évek

A színes képek 1986-ban készültek. Ezt volt a hajó eredeti színe. A Siófok katamarán orrának díszítése (a háromszög) fekete volt, a Badacsonyé piros. A fekete-fehér panoráma fotó 1980 vagy 81-ben készült, a hajó akkor kezdett járni Fonyód és Badacsony között. Érdemes megfigyelni a hajóra várakozó sor hosszát.

r_badacsony1986a.jpg r_badacsony1986b.jpg r_badacsony198x.jpg

Zebegény - 1986. augusztus

1921-ben a Ganz Danubius Hajógyárban készült 6 db hajó egy Stathatos nevű al-dunai vállalkozó részére. Az illető időközben tönkre ment, így a hajók a MFTR (Mefter - Magyar Folyamhaójási Részvénytársaság) tulajdonába kerültek. Nevük, helyesebben számuk LI, LII, LIII, LIV, LV és LVI lett. Az LIV-es 1944-ben Óbudán elsüllyedt. 1945-ben kiemelték. 1950-ben a BHV, 1955-ben MHRT tulajdona LIV. számon. 1965-ben átépítették motoroshajóvá és ZEBEGÉNY nevet kapta. 1991-től HALÁP a neve. 1997-ben visszakerült a Dunára. 1998-tól a Panorama Deck tulajdona és ATTILA a neve. 1999-ben részlegesen, 2000-ben pedig teljesen felújították. A kép Badacsonyban készült, 1986. augusztusában.

r_zebegeny198608.jpg

Kelén - 1988

Filmforgatás miatt át lett festve.

r_kelen1988a.jpg r_kelen1988b.jpg


www.balatonihajok.hu - Balatoni hajók katalógusa - Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható